DİYARBAKIR’ın Bismil ilçesinde Mehmet Merdanoğlu İlkokulu’nun katı yakıt ısınma sisteminin doğal gaz dönüşüm işi için, daha evvel farklı tarihlerde 2 kere ihaleye çıkılmasına karşın firmalarla muahede sağlanamayınca, dönüşüm işi Diyarbakır Şehitlik Mesleksel Teknik Anadolu Lisesi‘ne verildi. Lisenin müdürü Deniz Işın, “Öğrencilerin buradaki en büyük kazanımı iş başında eğitim almaları. Öğretmenlerinin deneyimlerinden faydalanıyorlar” dedi.
Bismil ilçesindeki Mehmet Merdanoğlu İlkokulu’nun katı yakıt ısıtma sisteminin doğal gaz dönüşüm işi için, daha evvel farklı tarihlerde 2 sefer ihaleye çıkıldı. Lakin, ihalede firmalarla mutabakat sağlanamadı. Bunun üzerine Vilayet Ulusal Eğitim Müdürlüğü, hazırlanan protokolle işi Diyarbakır Şehitlik Mesleksel ve Teknik Anadolu Lisesi‘ne verdi. Okulun Tesisat Teknolojileri ve İklimlendirme Alanı öğrencileri, öğretmenleriyle birlikte kurdukları takımla çalışmalara başladı. Öğrenciler bu sayede hem harçlıklarını kazanıyor hem de mesleklerini uygulamalı olarak yerinde öğreniyor.
‘ÖZELLİKLE KÖY OKULLARIMIZA YETİŞMEYE ÇALIŞIYORUZ’
‘ÖĞRENCİLER HEM ÇALIŞARAK HEM DE YERİNDE ÖĞRENİYOR’
Öğrencilerin işi uygulamalı olarak yerinde öğrendiklerini belirten Işın, “Özellikle bu işler atölye işleri olmadığı için işin üzerinde öğrenilmesi gerekiyor. Gelişen teknolojiye bağlı olarak kurulan sistemleri öğrencilerimizin yerinde gelerek, bizlerle birlikte çalışarak yapabilme imkanları ortaya çıkıyor. Alışılmış ki en öncelikli mevzumuz öğrencilerimizin iş güvenliğidir. Öğretmen arkadaşlarımızla bir arada elimizden gelen bütün çabayı sarf ediyoruz. Yani o bahiste rastgele bir meşakkat yaşamadık. Bundan sonra da yaşamamayı umuyorum. Bilhassa günümüzde tanınan olan bu meslekleri yerinde ve iş üzerinde öğrendikleri vakit çok büyük kazanımlar elde ederek iş piyasasına atıldıklarında hem çalışan hem patron olarak çalışabiliyorlar. Bu kapsamda birçok öğrencemiz piyasada şu anda bu işleri yapmaktadır” sözlerini kullandı.
‘EĞİTİMLERİ DAHA NET GÖREBİLİYOUZ’
Öğrencilerden Cihan Tipe, okulda gördüğü teorik eğitimleri burada uygulamalı halde sürece talihi elde ettiğini kaydederek, “Bunun bize daha çok katkısı oluyor ve eğitimleri daha net formda görebiliyoruz. Burada hem eğitim görüyoruz hem de çalışıyoruz. Bize bu formda daha çok yararı oluyor. Burada çalışmamız hem okullarımız için düzgün hem bizim için düzgündür. Öğretmenlerimiz ile birlikte çalışıyoruz” dedi.
‘ÖĞRETMENLERİN DENEYİMLERİNDEN FAYDALANIYORLAR’