1. Haberler
  2. Ekonomi
  3. Cumhuriyetimizin 100’üncü yılı… 15 Temmuz Şehitler Köprüsü 50 yaşında

Cumhuriyetimizin 100’üncü yılı… 15 Temmuz Şehitler Köprüsü 50 yaşında

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 30 Ekim 1973 tarihinde hizmete açılan 15 Temmuz Şehitler Köprüsüyle ilgili olarak yaptığı değerlendirmede “İstanbul üzere mega bir kentin trafik yükünü azaltıyor. Köprüyü günlük ortalama 200 bin araç kullanıyor. Açılışından günümüze kadar 2 milyar 581 milyon araç geçişine hizmet verdi” dedi. Bakan Uraloğlu, 15 Temmuz Şehitler Köprüsü’nün Cumhuriyetimizin 100’üncü yılında 50 yıldır hizmet vermesinin yanı sıra bir diğer kıymetine de vurgu yaparak, “15 Temmuz 2016 tarihindeki darbe teşebbüsünde, halkın gayreti sırasında Boğaziçi Köprüsü üzerinde şehitler verilmiştir. 25 Temmuz 2016 tarihinde Bakanlar Şurasında alınan kararla Boğaziçi Köprüsü’nün ismi 15 Temmuz Şehitler Köprüsü olarak değiştirilmiştir. Türk halkının canını hiçe sayarak darbeye dur dediği tarihi noktalardan biri olarak simgeleşmiştir” diye konuştu. 

15 TEMMUZ ŞEHİTLER KÖPRÜSÜNÜN YAPIMI

İki kıtanın birbirine selam durduğu, eşsiz boğazıyla şairlere ilham veren İstanbul, yalnızca kıtaların değil, kültürlerin, medeniyetlerin de köprüsü. Tarih boyunca yüklü olarak Batı yakasında gelişen İstanbul, Balkan Savaşları ve İkinci Dünya Savaşı sonrasında aldığı göçlerle büyüyerek gelişmiş, süratli bir kentleşme sürecine giren kentin nüfusu 1970’e gelindiğinde üç milyonu aşmıştır. İstanbul’un iki yakası ortasında ulaşımı sağlayan kent sınırları ve otomobil vapurlarının yetersiz kalması, yerleşim yerlerinin büyümesi, göç dalgaları ve trafiğin artmasıyla; kentin doğu-batı aksında gelişmesi ve Batı yakasının tek merkezlikten kurtarılması için çalışmalara başlanır ve projeler yapılır. Kara ulaşım sistemleri geliştikçe, Boğaz’ı karayolu ile geçme fikri ortaya çıkar, demiryolu, karayolu köprü projeleri, su altı demiryolu tüneli projesi hazırlanır.  Hazırlanan birçok projeye karşın Boğaz’ın köprü ile geçiş hayali, 20. Yüzyılın ikinci yarısında o günkü ismi Boğaziçi Köprüsü olan 15 Temmuz Şehitler Köprüsü’nün yapılmasıyla gerçekleşmiştir. 

653e0d404e3fe0152c41800f

İki kıta ortasındaki kent içi, kentler ortası ve memleketler arası geçişlerin yalnızca birkaç dakikada gerçekleşmesi sağlanmıştır. Köprü, kentin siluetine damga vurarak, turizm potansiyeline kıymetli katkı yapmıştır. 

15 Temmuz Şehitler Köprüsü, 1560 m uzunluğunda. Köprünün orta açıklığı 1.074 metre. 231 ve 255’m’lik yaklaşım açıklıkları askılı olmayıp, aşağıdan mesnetli viyadük halinde düzenlenmiş. Gidiş-dönüş 6 şeridi ile 33,4 m genişliğe sahip olan köprünün kulelerinin denizden yüksekliği 165 metre.

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü
Cumhuriyetimizin 100’üncü yılı… 15 Temmuz Şehitler Köprüsü 50 yaşında
Yorum Yap

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

Diyarbakır Haberler ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

Bizi Takip Edin